خانه / لینک بیلدینگ / مهندسی لینک سازی داخلی سایت – قسمت دوم
آموزش سئو سایت
مهندسی لینک بیلدینگ - آموزش سئو سایت

مهندسی لینک سازی داخلی سایت – قسمت دوم

مهندسی لینک سازی داخلی سایت

در مقاله قبلی در مورد لینک سازی داخلی صحبت کردیم .سه مورد آن ذکر شد و حالا مورد های بعدی رو در خدمتتون هستیم.

 

4.از لینک های مناسب و مطلوب برای خواننده استفاده کنید

 

کاربران وب سایت از لینک های داخلی انتظار کسب اطلاعات مفید دارند، لینکی دارای ارزش است که موجب بازدید کاربر در سراسر سایت شود. یکی از مزیت های مهم لینک های داخلی ، یکنواختی و حس کسالت را از بازدید کننده دور میکند. وقتی کاربر متوجه میشود لینک داخلی متناسب با متن مرتبط و موضوع درخواستی وی است به کلیک کردن بر آن علاقه مند میشوند. و تا زمانی که  لینک های داخلی  همین عملکرد را داشته باشند ، بازدید کننده را به دنبال خود خواهند کشاند. وقتی شما روی لینکی کلیک میکنید به  موتور جستجو میفهمانید هدفی که به دنبال آن میگشتید در اینجا قرار دارد.

لینک های داخلی که  در محتوا قرار دارند برای موتور های جستجو بسیار حائز اهمیت  میباشند. زیرا برای خوانندگان آن بسیار مطلوب میباشند و موتور های جستجو نیز به دنبال همین موضوع رضایت مندی بازدید کنندگان میباشند.

 

5.از لینک های مرتبط با موضوع استفاده کنید

 

 

لینک های داخلی را نباید فقط برای داشتن  بک لینک ایجاد کنید.لینک ها برای بازدید کنندگان باید واضح باشد نه اینکه  خواننده را  به فکر فرو برد و به شک بیاندازد بهتر است لینک های داخلی هر محتوا را به منبع آن زمینه پیوند دهید تا اینکه سعی کنید یک بک لینک پیچیده ی علمی ایجاد کنید.

به عنوان مثال طراحی سایت شما در مورد خدمات کامپیوتر و اینترنت میباشد. یکی از صفحات شما در رابطه با رابطه با آموزش طراحی سایت میباشد و صفحه ی دیگر مربوط به تحلیل سیستم ویندوز باشد ، شما نباید اصرار کنید که این دو صفحه را حتما با لینک داخلی به یکدیگر مرتبط کنید. اما به عنوان مثال میتوان صفحه ی آموزش طراحی سایت را با آموزش اینترنت مرتبط کرد تا برای خواننده عذاب آور نباشد.

لینک سازی داخلی
مهندسی لینک – آموزش سئو سایت

 

6.از لینک های تعقیب کننده یا  follow استفاده کنید

 

لینک های تعقیب کننده یا follow بهترین لینک های داخلی میباشند که میتواند معیاری محتوای سایت شما را شکل دهد. در گذشته اکثر لینک های داخلی به صورت nofollow یا بدون تعقیب بود.اما این استراتژی مناسبی برای سئو نبود و لینک ها بدون تاثیر در مسیر افزایش بهینه سازی سایت انجام میشد. در سال 2005 موتور های جستجو گر به وسیله یrel = nofollow  قادر به شناسایی لینک های داخلی بدون تعقیب یا nofollow  شدند . ایده ی موتور های جستجو گر این بود که لینک های nofollow تاثیری بر بهینه سازی سایت ندارد و صفحاتی را که به آنها لینک داده شده اند توسط موتور جستجو ایندکس نمیشود. علارغم سرو صدایی که ناشی از نارضایتی توسط مدیران سایت بود انها از لینک های nofollow  در جهت دیگری استفاده کردند و از آن را برای ارتباط به صفحات خارجی سایت خود بکار بردند.

 

7.از تعداد بک لینک های معقول استفاده کنید

 

شما به تعداد خیلی بالایی لینک برای محتوای وب سایت خود نیاز ندارید. اما سوالی که مطرح میشود این است که در واقع چه تعداد لینک داخلی برای محتوا نیاز است؟جواب این سوال هنوز به صورت قطعی داده نشده است. تمام لینک های در صفحات در هدر، محتوا و فوتر چقدر باید باشد.اما لینک های داخلی بستگی به خود محتوا دارد پیشنهاد میشود بین سه تا چهار لینک در محتوایی که تقریبا شامل 1500 کلمه میباشد قرار بگیرد. اما در نظر داشته باشید که عدد جادویی برای تعداد لینک داخلی وجود ندارد.

عکس زیر با یک نگاه به شما نشان میدهد چطوری مقالاتتان را بهم لینک کنید و مثل زنجیره ای متصل بهم شوند.

لینک سازی داخلی سئو
مهندسی لینک – آموزش سئو سایت

برگرفته از سروش پرداز

خلاصه
تاریخ نوشته
نام نوشته
مهندسی لینک قسمت دوم
امتیاز
5

درباره ی سید حسن موسوی نژاد

همچنین ببینید

آموزش سئو سایت - الگوریتم پنگوئن 2

الگوریتم پنگوئن 2 چیست؟

الگوریتم پنگوئن 2 چیست؟ الگوریتم پنگوئن2.1   اگر مقاله ی الگوریتم پنگوئن گوگل چیست را ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.