خانه / آموزش سئو سایت / تجربیات! لینک بیلدینگ سئو سایت

تجربیات! لینک بیلدینگ سئو سایت

لینک بیلدینگ سئو سایت

 

برخی قوانین تجربی لینک بیلدینگ

در این مقاله قصد بررسی اصول، استاندارد ها، قوانین و به طور کلی معرفی نانوشته های قوانین لینک بیلدینگ بپردازیم. قبل از هر چیزی باید اعلام کنم که محتوای این مقاله به صورت کاملا تجربی تولید شده، بنابراین امکان موجود تناقض در آن موجود است.

به عقیده بنده در بیشتر مواقع (نه در همه مواقع) لینک ها مهم ترین فاکتور رتبه بندی وب سایت ها در موتور های جستجوگر، مخصوصا گوگل هستند. ساخت لینک (Link Building) باعث ارسال سیگنال  از سایتی به سایتی و یا از صفحه ای به صفحه ای دیگر می شود و موتور های جستجوگر پس از مشاهده این سیگنال ها ارزشی را از صفحه لینک دهنده می گیرد به صفحه لینک گیرنده انتقال می دهند.

لینک-بیلدینگ سئو سایت
آموزش سئو سایت -لینک بیلدینگ سئو سایت

البته لینک بیلدینگ در همین خلاصه نمی شود و در عمل بسیار متفاوت و پیچیده است، اکثر غریب به اتفاق وب سایت ها پس از ساخت لینک به جای بهبود رتبه با کاهش رتبه مواجه می شوند.

قوانین لینک بیلدینگ

قبل از هر چیزی باید متوجه این باشید که گوگل تنها و تنها به دنبال نمایش نتایج بهتر به کاربرانش است و هیچ مشکلی با هیچ کس و هیچ سایتی ندارد! همانطور که گفتیم لینک ها مانند لبه ی چاقو هستند، بسیاری از اشخاص با رعایت نکردن نکات و قوانین لینک بیلدینگ اقدام به ساخت لینک برای سایت خود می کنند، من به شما پیشنهاد می کنم تا از دسته افراد نباشید. خوب دیگر زمینه چینی تمام شد   بریم تا با قانون های ساخت بک لینک آشنا شویم.

قانون ۱ – گوگل را درک کنید!

همین الان سوالی در رابطه با سئو که جوابش را نمی دانید از خود بپرسید؟؟؟؟؟ جواب چیست ؟؟؟ نمی دانید! من راهی را به شما پیشنهاد می کنیم که تا بتواند پاسخ بیشتر سوالات خودتان را پیدا کنید. خود را جای گوگل گذاشتن و درک گوگل بهترین راه برای فهمیدن پاسخ سوالات ابتدایی سئو است! آیا به نظر شما گوگل از اسپم خوشش میاید ؟ آیا به نظر شما گوگل از دور زدن موتور جستجوگر لذت می برد؟ و هزاران آیای دیگر … پس با این حساب اگر در هنگام لینک بلدینگ بر سر یک دوراهی رسیدید و پاسخی را در جایی پیدا نکردید تنها ثانیه ای خود را جای گوگل بزارید تا جواب سوال خود را پیدا کنید.

قانون ۲ – کیفیت و تعداد بک لینک

مهم ترین فاکتور درجه بندی ارزش لینک ها، کیفیت سایت لینک دهنده به سایت شما است. به طور مثال بعضا ارزش یک لینک نوفالو از سایت ویکی پدیا برابر ارزش دریافت ده ها لینک از وب سایت های معمولی است. از مهم ترین معیار های کیفیت یک لینک می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی سایت لینک دهنده

  • کلمه ی لینک شده (Anchor Text)

  • مرتبط بودن سایت و یا صفحه ی لینک دهنده

  • موجود نبودن لینک های خروجی زیاد در صفحه

قاعدتا پیروزی در یک کلمه سخت و پر رقابت است با تعداد بک لینک های کم و هر چند با کیفیت بالا صورت نمی پذیرد و شما باید لینک های زیاد و متعددی برای سایت خود ایجاد کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

لینک-بیلدینگ-برای-سئوی-سایت
لینک بیلدینگ برای سئو سایت

قانون ۳ – Anchor Text

Anchor Text های کلمات لینک شده به سایت شما هستند، و قالبا در تگ <a> و به این صورت قرار می گیرند:

<a a href=”http://seositetraining.ir”>عنوان لینک</a>

همانطور که اشاره شد  Anchor Text ها دومین فاکتور مهم در لینک بیلدینگ هستند و از طریق همین Anchor Text ها است که موتور های جستجوگر محتوای لینک را متوجه می شوند. سه عامل اساسی فاکتور بندی ارزش یک انکر تکست وجود دارد:

  • عنوان انکر تکست

  • محتوای کلی وب سایت (اینکه آیا به سایت و انکر تکست شما مربوط است یا نه به طور مثال اگر می خواهید در کلمه سئو سایت رتبه کسب کنید، ارزش لینک دریافتی از یک سایت آموزش سئو سایت از یک سایت آشپزشی برای سایت شما به مراتب بیشتر است.

  • محتوای قبل و بعد Anchor Text (این عامل هم بسیار بسیار مهم است)

Anchor Text خطرناک ترین بخش لینک بیلدینگ است و اگر علم و تجربه کافی نسبت به آنها نداشته باشید می توانند آسیب های جدی به سایت خود وارد کنید و بالعکس اگر بتوانید از آن ها خوب و به جا استفاده کنید باعث بهبود رتبه سایت خود شوید.

پنگوئن

اخیرا با آپدیت جدید پنگوئن گوگل سختگیری بر روی انکر تکست ها بسیار بیشتر شده است و استفاده بیش از حد از یک عنوان می تواند آسیب های جدی به سایت شما بزند. اما اگر با کلمه کلیدی خود لینک نگیرید پس با چی لینک بگیریم؟ این به این معنی نیست که اگر شما با لینکی را با عنوان کلمه کلیدی خود نگیرید آن لینک ارزشی ندارد، شما می توانید با گرفتن لینک های مشابه لینک بیلدینگ را ادامه دهید! به طور مثال اگر کلمه کلیدی شما برای سئو کلمه لینک بیلدینگ است می توانید از کلمات: ساخت لینک, لینک, لینک بیلدینگ داخلی, لینک بیلدینگ خارجی و … استفاده نمایید. اما بازهم به یاد داشته باشید که لینک گرفتن زیاد حتی با عنوان های مشابه هم می تواند در دراز مدت مشکل ساز شود. یک وب سایت به همه نوع لینکی نیاز دارد. به طور کلی مناسب ترین روش Anchor Text ها روش زیر است:

  • لینک با عنوان کلمه کلیدی (به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان اسپم نکنید!!)

  • لینک های مرتبط با کلمه کلیدی

  • لینک های برندی (مانند آموزش سئو سایت)

  • لینک های غیر مرتبط مانند: کلیک کنید، اینجا

  • لینک های آدرسی مانند: https://seositetraining.ir

قانون ۴ – سرعت لینک بیلدینگ

شما جای گوگل: اگر وب سایتی را مشاهده می کردید که در عرض یک روز یا یک هفته ۱۰۰ لینک با کیفیت دریافت کرده، با آن چیکار می کردید؟ آیا مشکوک نمی شدید؟ پروسه لینک سازی یک پروسه دراز مدت است و حتی راحت ترین کلمات کلیدی نیز نیاز به زمان دارند. سعی کنید مسیر تولید محتوا و لینک بیلدینگتان را در یک زمان انجام دهید و یک روتین مشخص داشته باشد.

قانون ۵ – دیگر قانون ها

تقریبا قوانین مهم لینک سازی همین هایی بود که بنده خدمت شما عرض کردم اما چند قانون دیگر هست که به دلیل نداشتن اهمیت زیاد از ایجاد عنوان برای آن ها خودداری کردم. یکی از قوانین گرفتن تعداد لینک های زیاد برای یک صفحه مشخص است. متاسفانه این اشتباهی است که بسیاری از وبمستران به آن دچار می شود (حتی خود من هم زمانی دچار این مشکل شده بودم). شما جای گوگل: اگر همه ی لینک های ورودی به یک سایت به یک صفحه (که معمولا صفحه اصلی است) بود چه می کردید!

برگرفته از سایت سئوفاکس

خلاصه
تاریخ نوشته
نام نوشته
لینک بیلدینگ سئو سایت
امتیاز
5

درباره ی سید حسن موسوی نژاد

همچنین ببینید

بهینه کردن سئو سایت

تاثیر بهینه کردن عکس در سئو سایت

بالا بردن سرعت وبسایت با بهینه کردن عکس در سال 2016 همه ما از اهمیت ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.