خانه / آموزش سئو سایت / آموزش کامل سایت وورنک Woorank ابزار بررسی سئو+آموزش تصویری
آموزش-ابزار-بررسی-woorank
آموزش ابزار بررسی سئو woorank - آموزش سئو سایت

آموزش کامل سایت وورنک Woorank ابزار بررسی سئو+آموزش تصویری

آموزش Woorank ابزار بررسی سئو سایت

 

همانطور که در مقاله ی ابزارهای سئو گفتیم، برای بررسی سئو سایت، ابزارهای مختلفی وجود دارد که هر سئوکار براساس ترجیح شخصی و ویژگی های خاص هر ابزار از آن استفاده می کند. با استفاده از ابزارهای سئو می توان مشکلات فنی سایت را بررسی و آنها را رفع کرد البته سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو تنها به استفاده از ابزارهای سئو محدود نمی شود و برای داشتن وب سایتی معتبر و پربازدید باید موارد مختلفی را در نظر گرفت و رعایت کرد.

در این مقاله بهینه سازی سایت تصمیم داریم یکی از ابزارهای بررسی سئو که Woorank نام دارد را آموزش دهیم.با آموزش قدم به قدم woorank همراه باشید.

Woorank  ابزاری نسبتا رایگان است اینکه می گوییم نسبتا به این دلیل است که با استفاده از این ابزار می توانید سایت خود را برررسی کنید اما هرکاربر بصورت رایگان فقط یکبار در روز می تواند سایت موردنظر خود را بررسی کند همچنین توضیحات پیشرفته تر وورنک را در نسخه پولی آن می توانید دریافت کنید.

ابتدا در قسمت آدرس بار مرورگر آدرس  Woorank.comرا وارد کنید.

پس از باز شدن سایت با توجه به تصویر زیر، آدرس سایت موردنظر را در فیلد خالی وارد کنید.

 

آموزش woorank بررسی سئو
آموزش Woorank

ما در اینجا آدرس سایت فروشگاه اینترنتی نت ست که یک سایت فروش و تجهیزات شبکه است را وارد کردیم

آموزش ابزار Woorank
آموزش سایت woorank – آموزش سئو سایت

می بینید که پس از وارد کردن آدرس سایت اطلاعات فنی سئو سایت نمایش داده می شود وورنک دوقسمت دارد که در سمت چپ صفحه، منوهای آن نمایش داده می شود که با اسکرول کردن موس منو جابجا می شود منو شامل سه قسمت SEO,Promote,Measure می باشد.که هریک را به ترتیب با زیر شاخه های آنها توضیح می دهیم.

در قسمت وسط صفحه نیز مشکلات ونکات مثبت و منفی سایت نشان داده می شود.

دروسط و بالای صفحه نمای کلی نشان داده می شود که شامل سه نمودار passed، To Improve، Errors است.

Passed: به معنای عدم وجود مشکل

To Improve: مشکلات رو به بهبودی

Errors: مشکلات موجود

نمودار دایره ای به معنای ارتقا سایت است در اینجا سایت ما 53 درصد بدون مشکل است.

 

از قسمت Optimize شروع می کنیم. این قسمت شامل 5 قسمت است:

SEO,Mobile Usability,Technologies,Crawl Errors

SEO

Title Tags (عنوان سایت): عنوان سایت ومیزان بهینه بودن آن در این قسمت بررسی می شود تعداد کاراکترهای عنوان سایت می بایست حدودا حداکثر  70 کاراکتر و شامل کلمات کلیدی مناسب باشد.البته دقیق تر آن بر اساس پیکسل است که ما در مقاله آموزش تگ title قید کردیم که ملاحظه پیکسل اصل است و تعداد کارکتر مهم نیست.میبینید که نه تنها سایت هایی مثل دیجی کالا این را رعایت نمیکنند حتی woorank نیز مثل قدیم هنوز تایتل را سنتی و با کارکتر حساب میکند و نشان میدهد که هنوز ضعف هایی دارد.در سایت نت ست عنوان ما 56 کاراکتر است که عنوانی مناسب و با تیک سبز رنگ تایید شده است.

آموزش-سئو-سایت-با-Woorank
سئو سایت با woorank – آموزش سئو سایت

 

Meta Description (توضیحات متا): توضیحات متا می بایست تا 160 کاراکتر باشد که طبق همان اصل پیکسل و بحثی که در آموزش متا تگ ها مطرح کردیم حدودا 920 پیکسل خوب است. همانطور که می بینید تعداد کاراکترهای این سایت 187 کاراکتر شده که در گوگل break میخورد و آخر آن سه نقطه میشود و اگر کمتر شود بهتر است.

Google Preview (نحوه نمایش در موتورها جستجو): این قسمت نشان می دهد که سایت در موتورهای جستجو به چه طریقی نمایش داده می شود و خیلی مهم است که شامل کلمات کلیدی مناسب باشد و با جملاتی مناسب و مختصر نشان دهد موضوع سایت چیست.

Heading تگ های H: همانطور که می دانید تگهای h1 تا  h6 در کدهای سایت مهم هستند تگها برای نشان دادن اهمیت یک تیتر و صفحه است که تیترها را با آنها نشان گذاری می کنیم و میزان اهمیت یک مطلب را از طریق آن به موتور جستجو معرفی می کنند اما استفاده بیش از حد از این کلمات بر سئو تاثیر منفی دارد .

– میزان اهمیت تگها از H1 تا H6 به ترتیب کاهش می یابد که تگ H1 پراهمیت ترین و تگ H6 کم اهمیت ترین آنها می باشد.

– حین استفاده از این تگ ها در صفحه به ترتیب از H1 تا H6 استفاده کنید و حداکثر یک تگ H1 در هر صفحه داشته باشید. و از استفاده از کلمات تکراری در تگها پرهیز کنید.

Keyword cloud ,Keyword Consistency: کلمات کلیدی و میزان تکرارشان که را نمایش می دهد برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب ابزارهای مختلفی مثل گوگل اد وجود دارد که با استفاده از انها می توانید کلمات کلیدی مناسب با سایت خود را بیابید.

آموزش سایت وورنک - آموزش سئو سایت
آموزش سایت وورنک – آموزش سئو سایت

Alt Atrribute( نام عکسها): یکی از نکاتی که در بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت دارد، انتخاب نام مناسب برای تصاویر است ( با نام گذاری تصاویر شانس پیدا شدن سایت در موتورهای جستجو افزایش می یابد) این قسمت تصاویر مورد استفاده با آدرس آنها را نمایش می دهد.از اینجا می توانید تصاویر و نام آنها را بررسی کنید

در این سایت 69 عکس وجود دارد که 1 عکس آن بدون نام است.

Discovered Pages( تعداد صفحات سایت): این قسمت تعداد صفحات سایت را که توسط موتورهای جستجو پیدا شده نمایش می دهد که اگر تعداد آن کمتر از تعدا اصلی صفحات سایت باشد ممکن است به دلایل متعددی از جمله تنظیم نبودن نقشه سایت و یا لینک سازی صحیح باشد.

 

Google+ Publisher (اتصالات گوگل پلاس): برای بهینه سازی موثر سایت، خوب است که به اکانت گوگل پلاس متصل باشد.این قسمت اتصالات گوگل پلاس را نمایش می دهد.

In-Page Links (لینکهای سایت): لینک های درونی و بیرونی سایت را نمایش می دهد . در این سایت 96.1 درصد از لینکهای سایت درونی و 3.5 درصد لینکها بیرونی و فالو می باشد و 0.5 درصد بیرونی و نوفالو هستند.

لینکهای شکسته: لینکهای شکسته و آسیب دیده سایت با آدرس آنها نمایش داده می شود.

 

URL Rewrite:میزان راحت بودن url ها بررسی می شود و به اصطلاح friendly-url بودن را چک میکند.

Domain Registration : دامین و تاریخ ثبت و انقضای آن را از این قسمت می توانید بدست آورید.

Robot.txt,XML Sitemap : نشان داده می شود که نقشه سایت و ربات سایت به درستی برای خزنده های و کرالر ها معرفی شده یا خیر

Blog(بلاگ سایت): همانطور که همراه برای سئو بیان می شود محتوا پادشاه است بلاگ نیز در هر سایت یکی از مهمترین قسمتهای محتوایی است که وجود آن برای هر سایتی ضروری است این قسمت وجود یا عدم وجود بلاگ را نشان می دهد.

Mobile Visit: میزان بازیدی از طریق موبایل که برای استفاده از ان باید عضو سایت شوید.

 

Mobile-friendliness: بهینه بودن سایت برای نمایش در صفحات موبایل و کاربر پسند بودن آن مطرح میشود که سرویس پولی باید فعال باشد

Mobile Rendering: نحوه نمایش در موبایل و دیگر دستگاهها

Touchscreen Readiness: مناسب بودن دکمه ها و محل های کلیک خور سایت برای لمس در صفحات لمسی و کوچک

Font Size Legibility و Font Size Legibility  و Mobile Viewport : سازگاری سایت و نحوه نمایش فونتها در تلفن همراه

 

Mobile Speed: سرعت بارگذاری سایت در برای کاربران تلفن همراه

آموزش Woorank در اینجا تمام نمی شود قسمتهای دیگر SEO و دو منو Promote و Measure باقی مانده است که در مقاله بعدی آن ها را توضیح می دهیم.

این مطلب با همکاری آموزش سئو سایت و سایت سروش پرداز انجام شده است.

 

خلاصه
تاریخ نوشته
نام نوشته
آموزش سایت وورنک
امتیاز
5

درباره ی سید حسن موسوی نژاد

همچنین ببینید

بهینه کردن سئو سایت

تاثیر بهینه کردن عکس در سئو سایت

بالا بردن سرعت وبسایت با بهینه کردن عکس در سال 2016 همه ما از اهمیت ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.