خانه / آموزش سئو سایت / استراتژی تبادل لینک و لینک بیلدینگ 2016

استراتژی تبادل لینک و لینک بیلدینگ 2016

استراتژی لینک بیلدینگ - آموزش سئو سایت
استراتژی لینک بیلدینگ – آموزش سئو

حتما مقالات آموزش کامل لینک بیلدینگ ما را خوانده اید. ویا آن ها را در شبکه های اجتماعی مثل لینک بیلدینگ-لینکدین پیگیری کرده اید. خیلی از ریشه های سئو در تمرین های لینک بیلدینگ هدف دار نهفته است . و با وجود اینکه دیگر تنها  هسته اصلی در سئو نیست ، اما هنوز هم به عنوان یک فاکتور ارزشمند در بالا بردن رنکینگ مورد توجه است . در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چرا لینک بیلدینگ هنوز هم مناسب است و چگونه روندی را به سوی موفقیت در لینک بیلدینگ دنبال کنیم ؟

لینک بیلدینگ هدف دار یعنی تمرین برای رسیدن و آوردن لینک ها به url  ها و دامین های مشخص- معمولا صفحه های مشخص – و سعی کردن برای بالا بردن رنکینگ صفحات با استفاده از آن لینک ها و ]انعکاس آن [در نتایج موتور های جست و جو .توجه کنید! هسته ی سئو و عملیات بهینه سازی برای موتورهای جستجو برای مدت زیادی همین لینک بیلدینگ بوده است این سئو این طوری کار می کرد و کل سئو هم دور همین مقوله ی لینک بیلدینگ می چرخید و اول و آخر بهینه سازی همین لینک بیلدینگ بود.

بدیهی است که پای خیلی از موضوعات دیگر هم در صنعت سئو باز شد . و گمان من این است که بین حرفه ای های وب شک و شبهه های زیادی ]حول معتبر و قانونی بودن انواع[ لینک بیلدینگ در فضای مجازی راه افتاده است . فکر کنم بهتر است اول به همین سوال برسیم و بعد سراغ سوال های دیگر برویم .

 

لینک بیلدینگ کی اهمیت پیدا میکند؟

به نظر من لینک بیلدینک هدفدار زمانی کار می کند که چند تا شرایط دیگر هم برقرار باشد.البته به این شرایطی که گفته می شود باید شرایط تگ Title و تگ Meta description را نیز اضافه کنید . ما از تجارب مان، از داده های مرتبط طبقه بندی شده ، از اعلامیه های خود گوگل و از الگوریتم های گوگل مثل الگوریتم پنگوئن و از مقادیر زیادی از دیتاهای واقعی فهمیدیم که لینک بیلدینگ هنوز هم به عنوان فاکتور اصلی به شمار می رود . اگر صفحه ی شما نتیجه ی  4 گوگل است ، به آن حتما چند تا لینک از صفحات و سایت های مهم دادید ،مخصوصا اگر انکرتکست مشابهی با آن عبارتی که می خواهید با آن رنک بگیرید داشته باشد ، و در رنکینگ بالا بروید .

اگر که صفحه ی شما بین 10 یا 20 یا شاید 30 لینک اول در نتایج سرچ نشان داده شود یا اگر صفحه ی شما اهمیت زیادی بر اندازه گیری های تجارت و بازارتان داشته باشد ، لینک بیلدینگ موثر می تواند به فروش بیشتر ، جلو افتادن از بازار و ایجادمشتری برای سایت شما منجر شود . پس ارزشش را خواهد داشت .

این درسته اگر باخودتون بگید “” ما در 20 لینک اول نیستیم اما صفحه ای که براش پول دادیم لینک اوله و ما از این لینک کلی مشتری برامون میاد”” اما می خواهیم صفحات غیر پولی خود را نیز از صفحات 3 یا چهار به صفحه ی 1 انتقال بدیم و بعدش به 2 یا سه نتیجه ی اول برسیم . تلاش برای این نوع لینک بیلدینگ ارزشش را دارد زیرا هر چه بیش تر سایت شما دیده شود ، هر چه رنکینگ شما بالاتر برود ،  بازدید های بیشتری میگیرید و افراد بیش تری به سایت شما سرازیر می شوند و خیلی ها مشتری شما میشوند که تضمین کننده ی موفقیت بیزینس شما است . بنابراین من فکر می کنم که لینک بیلدینگ هدفدار هنوز هم اگر شرایط دیگر مساعد باشد مهم است و به کار شما کمک می کند .

راهبرد و استراتژی لینک بیلدینگ - آموزش سئو
راهبرد و استراتژی لینک بیلدینگ – آموزش سئو

آیا این نوع لینک بیلدینگ تلاش ما را جبران می کند ؟

آیا این همان کاری که قرار بود انجام دهد را انجام میدهد؟جواب مثبت و بله است.ببینید اگر بالا بردن رنکینگ هدف شما است ، اگر صفحه ای دارید که از نظر میزان کلیک ها و بازدید عملکرد خوبی دارد و در واقع مشتری ساز است، لینک بیلدینگ یکی از راه ها برای رسیدن به هدفتان است . از جایگاه و زاویه دید تجربه ی کاربری و user-experience،]در بحث مرتبط به[ تعداد صفحات دیده شده در هر بازدید ، دفعات بازدید و زمان سپری شده در سایت (اگر[1]Bounce Rate پایینی دارید ) اگر صفحه ای دارید که به سهولت و راحتی به آن دسترسی هست و خوب بهینه سازی شده است پس لینک بیلدینگ بهترین راه برای رسیدن به نتایج بالاتر است . اگر قدرتمندترین فاکتور نباشد ، یکی از قدرتمندترین فاکتور هاست . اما شما نیاز به یک پروسه scalabe یعنی قابل تعمیم و مقیاس پذیر و مرتب تکرارپذیر repeatable برای لینک بیلدینگ خود دارید .

وقتی که به طور گسترده در حال فعالیت در اینترنت هستید به این پروسه تکرارپذیرنیاز دارید ، که همان flywheel است.] درواقع flywheel ترجمه لغت به لغت نمیشود و خود نام یک نوع پروسه و فرآیند در لینک بیلدینگ است. و خواستگاه اصلی آن مربوط به بحث مکانیک است چرخ لنگر یا چرخ طیار به انگلیسی flywheel یک وسیله ی مکانیکی گردان سنگین است که برای ذخیره‌سازی انرژی دورانی به کار می‌رود.[ بله ، وقتی شروع به کار می کنید ، برایتان اول کار کمی سخت است . اما یکبار که انجامش بدهید ، به پروسه ای میرسید که مدام برای ما کار می کند ]وموفقیت ایجاد میکند[ . هر لینک موفق که می گیریم و هر صفحه ای که در رنکینگ میخواهیم رشد دهیم بطور پیوسته برایمان آسانتر و راحت تر می شود ، زیرا که قبلا نیز در آن نقطه بوده ایم و این کارها را کردیم . بعد از مدتی دستتانم می آید که چه چیزایی کار می کنند و کدام یک کار نمی کنند ومزایا و معایب هر قسمت را بدست می آورید.این دقیقا همان چیزی است که دنبالش میگردیم.

وقتی بحث به پیدا کردن این چرخه می رسد پای سه نوع از تاکتیک ها به میان می آید . نمی خوام به شرح بحث تاکتیک ها بصورت اختصاصی بپردازم ، اما آنها نیز به این سه نوع تاکتیک مربوط می شوند . برای استراتژی هر شخصی ، برای هر صنعت ، هر وبسایت و هر لینک بیلدینگ کاری ، هر سئویی و برای هر یک از شما ، پروسه یا ترکیبی از پروسه ها ی متفاوت برای هر یک از شما کار می کند . پس من می خواهم برای شما تاکتیک هایی که بهتر کار میکنند را دیکته کنم . اما به طور کلی در این سه سه دسته بندی قرار می گیرند .

تبادل لینک و لینک بیلدینگ در2016 - آموزش سئو
تبادل لینک در2016 – آموزش سئو

دسته بندی ها

  • توسعه ی نفر به نفر: معمولا ایمیل ها را می فرستید اما برقراری ارتباط می تواند با توییت کردن یا ریتوییت کردن و پیام مستقیم نیز میسر شود . این ارتباط می تواند صرفا یک تماس تلفنی باشد . حتی می تواند یک نامه ی پستی باشد – یکی از اینها برای خودم آمد و آدرسش هم به طور دستی نوشته شده بود و محتوایی در آن وجود داشت و از من خواسته شده بود که آن را پوشش دهم . مطلبش برای من جالب نبود پس قصد ندارم این کار را بکنم – اما این نمونه ای از ارتباط نفر به نفر است .
  • کار شما از راه انتشار دادن Broadcast هم راه می افتد . اشتراک گذاری ها مانند شبکه های اجتماعی ، مکانی که ما پیام هایی مانند “مردم ، ما این محصول را تولید کرده ایم” .” بالاخره راهش انداختیم . بیایید و بخرید “

این کار از طریق انتشار یک bulk email یا اشتراک در سرویس های ایمیلی مثل خبرنامه نیز قابل انجام است . از نامه ها ، مطبوعات و وبلاگها نیز می توان استفاده کرد .

  • مورد سوم توسعه ی وبسایتتان با راههای پولی است . تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، نمایش در تبلیغات موتور های جست و جو و مواردی از این قبیل است .

مورد قابل ذکر این که  زمانی که می توانید روابط را ایجاد کنید و مواردی دارید که مثلا سایت خاص ، برند خاص یا شخص خاص شما خاطر خواه زیاد دارد بهترین راه همان راه اول یعنی راه نفر به نفر  است .

اگر انواع خاصی از محتوا یا ابزار ها یا داده ها دارید که به طور مرتب پوشش داده می شوند و قبلا به شنونده های این موضوع از طریق یکی از رسانه های خود رسیدید broadcast مورد خوبی برای شماست .

تبلیغات پولی زمانی کار می کنند که نوع خاصی از شنونده وجود دارد که از مطالب شما خوشش می آید و به آن ها لینک می کند ، اما از روش همیشگی او شما را نمیبیند و برای رسیدن به آنان نیازمند تبلیغات پولی هستید تا بیشتر دیده شوید یا اینکه لازم است از هر دو نوع تبلیغات پولی SEM و SEO بهره گیرید .

 

ساختن یک پروسه خوب برای کسب لینک

به تفکر من این قسمت مهم ترین مورد در لینک بیلدینگ است به این خاطر که به شما کمک می کند به همان چرخه ای که در ابتدا بحث شد برسید . وقتی به کار لینک بیلدر های موفق نگاه می کنم ، همه پروسه ای نسبتا مشابه به شکل زیر دارند . همه اکثرا یک پروسه ای دارند که تقریبا شبیه به این چیزی است که میخواهم بگویم. دقیقا همین نیست اما در همین چارچوب است. ابزار مناسبی هست که در آن باره نیز صحبت خواهیم کرد . اولین قسمت کار کشف فرصت هاست ، که در طی آن بررسی می کنیم فرصت های لینک گذاری ما در کجاهای وب است.

قدم دوم ساختن یک جدول برای درخواست های لینک بیلدینگ است که در طی آن اولویت بندی مشخص می شود که کدام فرصت های لینک بیلدینگ باید بعدا تعقیب شوند و چه تاکتیک هایی باید مورد استفاده قرار گیرند .قدم سوم  اجرا ، یادگیری و تکرار این پروسه است که در آن به یک flywheel  یا تجربه عملی قابل تکرار می رسید .

لینک بیلدینگ
لینک بیلدینگ سئو سایت

توضیح این سه مرحله:

 

مرحله ی اول : رسیدن به جوامع و فرصت های مرتبط

این موضوعی ثابت شده است که بهترین راه برای گرفتن لینک ها ارتباط با جوامع مرتبط به شما هستند . این کار نیز از طریق شرکت در انجمن ها یا چت روم ها ( مانند Telegram) یا از طریق چت خصوصی و استفاده از IRC[2] انجام پذیر است . موارد مختلف دیگری مانند کامنت گذاری در بلاگ ها نیز می توانند انجام گیرند .

مورد دیگر نگاه کردن به لینک های رقبای شما است تا بعضی از فرصت های لینک بیلدینگ را کشف کنید . با اطمینان می توان گفت که تقریبا برای هر کسی که در فضای رقابتی اینترنت قرار می گیرد حیاتی است که از وضعیت لینک بیلدینگ رقبایش آگاه شود . همیشه بعد از دیدن لینک های آنان از خود بپرسید : چه کسانی به رقیب من لینک می کنند ؟ چه کسانی به سایت هایی که برای کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی مرتبط به آنان رنک گرفته اند ، لینک داده اند ؟ چگونه این لینک ها را می گیرند ؟ چگونه این کار را می کنند ؟ چه کسانی به خود آن ها لینک می کنند ؟ راجع به آنان چه می گویند ؟این لینک ها بیشتر از کجاها می آیند ؟

راه دیگر استفاده از شبکه های خبری و انتشاردهندگان است . انتشاردهندگانی هستند که موضوعات خاص، شروع یک کار ، اطلاعیه ها یا چیزی که شما دارید را به گوش مردم می رسانند . شاید این رسانه ها برای شما فرصتی به وجود بیاورند .

 

تهیه ی لیست مرجع ها و لینک سازها(سایتهای میهمان)

هزاران جا در محیط وب وجود دارند که مردم به آن ها لینک می کنند . در این استراتژی به دنبال رییس این سایت ها می گردیم و مطالبی مرتبط به آن ها می دهیم و از آن ها می خواهیم که مطالبمان را در سایتشان بگذارند . مثالی برای این کار این که ما مقاله ای با یک نقشه ی هواشناسی در ارتباط با 50 زمستان اخیر در شمال شرقی ایالات متحده ی آمریکا نوشتیم و یک تصویر گرافیکی از ارتباط آن با گرمایش جهانی قرار دادیم و به این فکر افتادم که شاید بهتر است آن را در سایت هواشناسی سلطنتی انگلستان قرار دهم و مسئول آن را متقاعد کنم که مقاله ی ما را چاپ کند.

لینک بیلدینگ سئو
لینک بیلدینگ برای موفقیت – آموزش سئو

 

بلاگ ها و آدم های پرنفوذ در شبکه های اجتماعی

این آدم ها کسانی هستند که مشخصادارای بلاگ ها یا اکانت های محبوب شبکه های اجتماعی مانند Facebook یا Twitter یا Linkedin هستند یا Pinterest یا Instagram هستند . مطمئنا ارتباط با این افراد می تواند برای شما موفقیت زا باشد .

 

تلاقی ایده ها و مطالب

این مورد کمی پیچیده و سخت است . اما موضوع آن این است که چیزی در محتوای صفحه ی خود داشته باشید که احتمال داشته باشد به خاطر آن لینک بگیرید .

بنابراین در همان مثال هواشناسی ، ممکن است یک هواشناس با خود بگوید : خیلی از دانشگاه ها دوره های هواشناسی برگزار می کنند و ممکن است به  انیمیشن هواشناسی من علاقه مند باشند . بهتر است به استادان دانشگاه اطلاع دهم . یا اینکه نمودار داده ی جالبی در محیط وب وجود دارد و ما از یکی از چارچوب های آنان استفاده کردیم . پس به سوی آنان می رویم و به پروژه ای که در  GIthub گذاشته شده می رویم ، نویسنده را می بینیم و با فرد ارتباط برقرار می کنیم و می بینیم که آیا حاضر است آن را پوشش دهد یا به آن لینک کند یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد . در تمامی این موارد ما به دنبال جاهایی هستیم که در آن ایده ها نقطه ی مشترکی دارند.

 

و آخرین مورد گسترش بیزینس و ایجاد شرکا .

این لیست مطمئنا یک لیست جامع و کامل نیست . ممکن است هزاران راه دیگر نیز وجود داشته باشد تا شما مکانیزم های لینک بیلدینگ را در آن ها پیدا کنید . این لیست بسیاری از آن ها را پوشش می دهد و راه هایی را بیان می کند که برای لینک بیلدینگ کارها به خوبی کار می کنند . اما بهتر است به عنوان یک سئو کار به راه های دیگر هم  فکر کنید و از آن ها برای کار خود بهره بگیرید .

لینک بیلدینگ seo linkbuilding
لینک بیلدینگ linkbuilding

قدم دوم : ساختن فهرست برای گرفتن لینک ها

ساختن فهرست بیش تر اوقات کارشبیه این است : در فهرست ها ما موارد را بر اساس  این سوال ها اولویت بندی می کنیم.

گرفتن این لینک چقدر مهم است و من چقدر احتمال می دهم بتوانم آن را بگیرم ؟ آیا پروسه ای برای رسیدن به آن دارم ؟ آیا کسی را دارم تا اون به این سایت ارتباط برقرار کند و این لینک را دریافت کند ؟

حالا چیزی که می خواهید URL یا آدرس سایتی است که می خواهید از آن لینک بگیرید . قدم بعدی راهی است که می خواهید انتخاب کنید که می تواند یک از موارد بالا مانند عضو شدن ، استفاده از مرجع ها یا خبرگذاری ها باشد . اطلاعات مهمی که نیاز دارید  چون می خواهید با او مذاکره کنید را جمع آوری کنید . اگر هنوز آن را ندارید به سرعت آن را تهیه کنید زیرا روی روند لینک گرفتن شما تاثیر زیادی خواهد داشت . ابزاری به اسم buzzstream[3]  نیز به شما کمک خواهد کرد . بعضی از حرفه ای ها هم از ابزارهایی چون Open Site Explorer[4] ، Followerwonk ، Ahrefs ، Majestic استفاده می کنند و برای شما نیز ممکن است کار ساز باشند .

seo and linkbuilding آموزش
seo and linkbuilding

قدم سوم : اجرا ، یادگیری و تکرار

زمانی که فهرستتان آماده شد ، به سراغ پروسه ی دنبال کردن فرصت های لینک گرفتن براساس مشخصات مخاطبینتان بروید . و لینک ها را از آن ها دریافت کنید . پس ازاتمام این مراحل ما به دنبال یادگیری و تکرار هستیم . در مرحله ی یادگیری به دنبال این هستیم که چرا وقتی به بعضی از مخاطبین پیام می دهیم به ما پاسخ نمی دهند و بعضی از این راه ها برای ما کار نمی کنند .

یا اگر تبلیغاتی پولی مانند PPC[5] دارید که تعداد زیادی از سرچ کنندگان آن ها را مشاهده می کنند ممکن است کسی روی آن کلیک نکند و هیچ نتیجه ای نگیرید . در این هنگام باید از خود بپرسید : چرا مردم روی این وبسایت کلیک نمی کنند ؟

چرا کسانی که روی آن کلیک می کنند به سرعت از آن بیرون می روند ؟ چرا تبلیغات پولی باعث تقویت سایتمان نشد ؟

از این ایده ها و نظریات در جهت بهبود پروسه ی لینک بیلدینگتان استفاده کنید. باید یاد بگیرید از شکست هایتان درس بگیرید . اما برای این کار مانند هر سرمایه گذاری ای در محتوا و شبکه های اجتماعی و به طور کلی سئو ، باید به خود زمان بدهید . باید با رییسان ، مدیران ، تیم ها و کارمندان خود صحبت کنید وبگویید : این یک پروسه ی یادگیری است . ما باید کشف کنیم که چه نوع لینک بیلدینگی به درد ما می خورد . و بعد از آن قادر خواهیم بود در رنکینگ بالا برویم . اما اگر به خاطر این که در تلاش اولمان موفق نبودیم تسلیم شدیم هیچ وقت به نتیجه ای نمی رسیم .

[1]میزان پرش از سایت به سایتی دیگرکه هرچه کمتر باشد سایت شما ارزشمند تر است ودر  الکسا رنک بهتری میگیرد

[2]  به نوعی از چت روم ها گفته می شود که دارای سرورهایی برای گروه هایی مشخص است . مانند یاهو مسنجر

[3]   افزونه لای برای مرورگر شما است که روند لینک بیلدینگ و گرفتن ایمیل شما را دنبال می کند .

[4]  تمامی این ابزارها ساخته شده و انتشار یافته توسط سایت moz.com هستند .

[5]  Pay Per Click نوعی از تبلیغات پولی است که در آن تبلیغ کننده به ازای هر کلیک مشتریان به گوگل پول پرداخت می کند .

 

ترجمه توسط دوست و برادر عزیزم دانیال کلالی

درباره ی سید حسن موسوی نژاد

همچنین ببینید

بهینه کردن سئو سایت

تاثیر بهینه کردن عکس در سئو سایت

بالا بردن سرعت وبسایت با بهینه کردن عکس در سال 2016 همه ما از اهمیت ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.